Splněný sen - na kole z Aše až do Brna (...F-M)

Je zajímavé, že čím si člověk splní více snů, tím více sní. Pravdou je, že mne láká i cizina, ale Česko je Česko. A sny se mají plnit, aspoň na 90%. A já, sotva se vrátivši z posledního cyklotreku, přemýšlím, co bude dále, aspoň co se kola týče. Ale nepředbíhejme…

Právě se mi splnilo několik těch snů – podívat se na nejzápadnější hranici Česka, na Šumavu (a na kůrovce a Černé jezero a pramen Vltavy), projet se na kole kolem Lipna nebo v lesích kolem Lužnice, vidět nejsevernější místo Rakouska, ale hlavně, pořádně provětrat kolo. A to jak jinak než na trase Aš – Brno (původní návrh, který byl akčně poupraven o dojezd z Brna do F-M).
Příprava začala již někdy v březnu, kdy usedám k PC, googluji přibližnou trasu, výsledkem je cca 720 km. První nástřel předávám mým známým a jsem překvapený, kolik lidí má zájem potrápit své tělo i řetěz svého kola. Na monitoru si mapu přibližuji a cesta se stává zřetelnější. Snímám obrazovku jednu po druhé a mapy pak spojuji, určuji potenciální místa noclehů a hledám zde ubytování na jednu noc. Měsíc a půl před odjezdem vybírám přímý vlak z OV do Chebu a kupuji společné lístky. A je to. Můžeme vyjet.

Na cestu se nás vypravilo 12, z toho 3 děvčata. Obtěžkáni kabelami s nejnutnější výbavou vyjíždíme na horských a trekových kolech z Chebu na trasu dlouhou 973 km. První den věnujeme projížďce Ašského výběžku, navštěvujeme, FrantLázně, SOOS, Trojmezí, částečně jedeme i Německem, nezapomněli jsme na Aš, na noc se pak vracíme do Chebu. Další dny bikujeme (a blížíme se k domovu) podél hranice, po bývalých pohraničnických cestách (signálkách), až k Lipnu, pak projíždíme Č. Krumlov, Trhové Sviny, u Č. Velenic pak opět najíždíme na pohraničnické cesty, abychom projeli Českou Kanadou a dojeli až k Vranovské přehradě, kde opouštíme krásnou nedotčenou přírodu podél našich jižních hranic, a vjíždíme do vnitrozemí Jižní Moravy. Podél cest (především v Českém lese a na Šumavě) stojí v pozoru spousta hub, bohužel, můžeme je jen vyfotit, poštou poslat domů je nelze. Trasy máme rozvrženy na cca 80 – 125 denních km, denně jsme nastoupali od 950 do 1850 m, tedy i dobrá zabíračka na plíce i nohy. A celkem se nám daří před večerem dojet do cílů denních etap, kde je pro nás připraveno ubytování i večeře. Projeli jsme Přimdu, Domažlice, Nýrsko, Železnou Rudu, viděli několik šumavských jezer, rozpadlou vojenskou základnu Havran (Slávek smočil oko, neb se zde podíval po 30 ti letech, kdy zde vojenčil), vrch Poledník i Schwanzenberský kanál, Modravu (s aktivisty proti kácení lesů zničených kůrovcem) i Kvildu (brr, zima jako hrom, pouhých 7st.C, k tomu nějaký ten deštík), pramen Vltavy, byli jsme i v místě mého vojenčení – Nové Vsi nad Lužnicí, kochali jsme se krásnými lesy i rybníky v okolí Chlumu u Třeboně, navštívili jsme českokanadskou novou Bystřici i Slavonice. Původně plánovanou trasu Bítov – Brno na dva dny jsme pak zvládli za den jeden (děvčata, smekám klobouk), proto v neděli ráno (v 6:40 hod.) vyrážíme na 183 km dlouhou cestu domů (přes Výškov, Kroměříž, Hulín, Bystřici p.H., ValMez, Rožnov a Pindulu). Cílové pivánko (vlastně pivánka) si dáváme v 18 hod na přehradě v Bašce. Jsem unavený, zarostlý, potem páchnoucí, s probrzděným zadním ráfkem (podélná prasklina cca 20 cm dlouhá), …taky cítím, že mám nohy. Ale jsem šťastný, že se nikomu nic nestalo a že jsme ten maraton se ctí zvládli a že jsme projeli napříč celým Českem. A že občas pršelo? Nevadí.
A co dále? Jak jsem už na začátku zmínil…nepředbíhejme, vlastně ještě nemám přepletené zadní kolo. Ale už dneska vím jak těžké bude stoupnou ještě o stupínek výše v poznávání své rodné hroudy.

Zdraví a všem spolucestujícím děkuje Vlk

Kategorie a štítky

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Splněný sen - na kole z Aše až do Brna (...F-M)