K prameni Moravy

Prodloužený víkend na sv. Václava trávíme v Jeseníkách. Pronajali jsme si pěknou chatičku „U sněženky“ v Hynčicích, na úpatí Králického Sněžníku, hory, kde pramení nejdelší řeka Moravy. A především tam máme namířeno. Počasí nám přeje, tedy hurá za poznáním.
Cestou do Hynčic se zastavujeme v Bruntále na zámku, projdeme po náměstí a v pivovárku Hasičárna naplníme bříška. Večer stihneme kromě ubytování trochu se porozhlédnout po Hynčicích, tedy přesněji kolem chalup a chat zdejšího lyžařského střediska. Hned další den vyrážíme zkontrolovat, jestli nevyschl pramen Moravy, jestli neodešlo slůně do teplejších krajin a jestli ten Sněžník stojí tam kde podle GPS stát má. Nevyschl, neodešlo, stojí tam kde má. A má výšku 1424 m n.m.. A na jeho úpatí, časně ráno, ještě než se vyrojily davy turistů, troubili jeleni. Říje byla v plném proudu. Druhý den se jedeme porozhlédnout po rozhlednách (stabilní cíle našich výletů). Stačíme navštívit jen jednu, na Křížové hoře. Proč jen jednu? Protože v okolí bylo tolik hub, že by bylo škoda je nesbírat. Stihli jsme ale navštívit i klášter Hedeč (tyčící se nad městem Králíky). Večer je pak ve znamení čištění a sušení hříbků. V odjezdový den máme namířeno na Rejvíz (navštívit Mechové jezírko) a do hornického skanzenu Zlatorudné mlýny (u Zlatých Hor). A zase můžu konstatovat – takový fajný výletek to byl.